Pošalji prijatelju

Komentari i analize

24. 02. 2015

SUZBITI BOTOVANJE

Mediji moraju da se izbore sa problemom naručenih komentara na tekstove na svojim internet stranicama usmerene na to da se stvori utisak da većina građana podržava neku stranku ili vlast, smatraju sociološkinja Vesna Pešić i novinar Balkanske istraživačke mreže (BIRN) Slobodan Georgijev.

U debati o zloupotrebi interneta, Georgijev je naglasio da mediji moraju mnogo više da se bave moderiranjem komentara, kako bi se izbegla pojava "botovanja" - naručenih komentara.

Kao primer "botovanja" Georgijev je pomenuo prošlu izbornu kampanju tokom koje je, kako je naveo, Srpska napredna stranka (SNS) imala "Bot pancir diviziju", to jest ljude koji su na sajtove stavljali naručene komentare.

Gerogijev je ocenio da postoji "botovanje" i na društvenoj mreži tviter, ali je dodao da se sa tim može lakše izboriti, jer svako može da blokira onoga sa čijeg naloga dobija naručene komentare.

Vesna Pešić je ukazala da je "botovanje" ili ostavljanje naručenih komentara na internetu, "sistematska manipulacija i obmanjivanje javnosti", kao i da to stranke rade novcem iz budžeta.

Kao primer "botovanja", Pešić je navela komentare koje su pristalice SNS ostavljale na vesti o bivšem ministru privrede Saši Raduloviću u vreme kada je on odlučio da izađe iz Vlade Srbije.

Pešić je videla i uputstvo za botovanje u kojem se ljudima koji su za to angažovani savetuje da što više ismevaju Radulovića i da se potpisuju kao radnici Železare, FAP iz Priboja i Mišlena.

U tim preporukama, kako je ukazala Pešić, savetuje se i da se u komentarima ne pominju ime Aleksandra Vučića, niti SNS.

Veb konsultant Sibin Grašić smatra da pojava "botovanja" nije vezana samo za SNS, već da takve metode koriste i druge stranke u Srbiji.

novinar Milenko Obradović (FoNet), foto Božidar Petrović (FoNet) arhiva

Nema komentara.